city_toppbild-1400x777-1
Varumärkesannons.

Alltid lågt pris

Citybutikerna

Prisbelönt priskommunikation

I höstas inledde vi vårt arbete med Citybutikernas kommunikation och varumärke. I slutet av året gick första helsidan och i februari vann annonsen första pris i Din bästa sida.

En del i vårt uppdrag för Citybutikerna är att kommunicera deras affärsidé med ständigt låga priser snarare än tillfälliga prissänkingar på bekostnad av ett högre normalpris. Vi började med att koka ner det till något enklare och körde en helsidesannons i Borås Tidning.

Några månader senare blev annonsen nominerad i varumärkeskategorin i reklamtävlingen Din bästa sida och vann första pris.

Motiveringen var:

En underbar idé om hur man tydligt bankar in ett budskap hos de som ser annonsen. Det enkla är ofta det svåra och här gör man det så enkelt det kan bli och ändå tar vi det till oss direkt.

City driver fyra ICA-butiker med affärsidén att hålla låga priser utan att tumma på kvalitén. Med 80 000 kunder i veckan och en årlig omsättning om drygt 750 miljoner kronor är City ett av Borås starkaste varumärken.

www.citybutikerna.se