Speed_Utvald_bild
Event. Film. Varumärke.

Varumärkesutveckling

Speed Group

Strategiskt grepp om varumärket

I workshops med Speeds ledning genomlyste vi deras varumärke. Arbetet resulterade i en brandbook, en film och två interna event där Beyond var med och implementerade arbetet.

Syftet med arbetet var att i ett skede där Speed haft flera års tillväxt, ta ett kraftfullt, strategiskt grepp om varumärket. Detta för att skapa en enhetlig bild av vad Speed står för och erbjuder både internt och externt.

Genom arbetet kan Speed nu vara tydliga i sin kommunikation och säkerställa att alla medarbetare arbetar i samma riktning och förstår varumärkets värderingar. Arbetet har även inneburit att Speed sett över sina affärsområdens olika erbjudanden.

Speed Group erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, produktion, utbildning, logistik och lager. Man har sedan det grundades 2004 växt till en koncern med ca 1000 medarbetare med etablering i sydvästra Sverige och med huvudkontor i Borås.

www.speedgroup.se

Idé och manus: Beyond Communication. Filmproduktion: Luminante

Speed_brandbook_uppslag1_webb
Speed_event1_webb
Speed_brandbook_uppslag2_webb
Speed Ikoner